Wednesday, October 7, 2015

麻油姜丝炒龙须菜 Stir-fried Chayote Greens with Ginger and Sesame oil

大姐前几天从金马仑带回一些龙须菜。
乍看之下,还以为是我爱吃的巴古菜呢!
我爹说,龙须菜很寒凉,要用姜炒才行。
于是,就有了这道《麻油姜丝炒龙须菜》。
这是我第一次吃,也是第一次炒龙须菜。
我直接炒,加少许水,再盖起,让其焖煮片刻。
由于我没有预先将菜烫过,所以,煮出来的龙须菜比较硬。
其实我个人觉得还可以,可是我爹觉得硬邦邦的,而我娘说有些茎比较老。

综合这几点,下次可以试试:
- 先将龙须菜烫至软,沥干,再炒。
- 把比较硬的茎部去掉。

材料:
龙须菜---200 g
姜片---20 g
麻油---1 汤匙
植物油---1 汤匙
清水---2 汤匙
盐---1 茶匙
白糖---1 茶匙

做法:
  1. 把龙须菜硬的尾端去掉,再把嫩叶和茎切段。
  2. 热锅下麻油和植物油,爆香姜片。
  3. 加入龙须菜,翻炒约5分钟。
  4. 倒入清水,盖起,让其焖煮约5分钟。
  5. 最后,加入盐和白糖调味即可。

Ingredients:
Chayote greens---200 g
Ginger slices---20 g
Sesame oil---1 tbsps
Vegetable oil---1 tbsps
Water---2 tbsps
Salt---1 tsp
Sugar---1 tsp

做法:
  1. Remove the hard bottom part of the chayote greens, then, cut the remaining leaves and stem into sections.
  2. Heat a wok with sesame oil and vegetable oil, sauté the ginger slices.
  3. Add in chayote greens, stir-fry for approx. 5 mins.
  4. Add in some water, cover the wok with a lid and let it cook for approx. 5 mins.
  5. Lastly, add some salt and sugar to taste. Ready to serve.

No comments:

Post a Comment