Friday, December 12, 2014

蜜糖鸡全翅 Honey Chicken Wings


鸡翅膀是我最爱吃的部份。
每一次我娘煮鸡翅膀时,我都会很开心!
每一次煮的,虽然都是干煎蚝油鸡翅膀,但我屡屡不厌。
每一次我都会叫我娘煮多多只,因为煮再多,我都可以吃完。
呵呵。。

好想吃BBQ蜜糖鸡全翅,但是不可能啦。
于是,我自己乱来,弄个蜜糖鸡全翅。

材料:
鸡全翅           3只

腌料:
蜂蜜               1 tbsp
蚝油               1/2 tbsp
酱油               1/2 tbsp
麻油               1 tsp

做法:
  1. 鸡全翅洗净后,用厨房纸巾抹干,再用叉子叉几个洞。
  2. 用腌料将鸡全翅腌3小时或隔夜。
  3. 热一个平底锅,放入鸡全翅,以中小火将鸡全翅两面煎熟即可。
备注:
可以用烤箱烤,不用平底锅煎。
Ingredients:
Chicken wings     3 pcs

Marinades:
Honey                  1 tbsp
Oyster sauce       1/2 tbsp
Soy sauce            1/2 tbsp
Sesame oil          1 tsp

Method:
  1. Rinse chicken wings and pat dry with kitchen towel. Then, poke several holes on the chicken with a fork.
  2. Marinade the chicken wings for 3 hours or overnight.
  3. Heat a non-stick pan, pan-fry the wings over medium low heat til both sides have turned golden brown and cooked. Ready to serve.
Note:
Can bake this in an oven.

No comments:

Post a Comment