Friday, April 24, 2020

麻糍 Muachi

这两天加班到很晚,人有点累。
终于躺在床上时,却又辗转难眠。
我竟然失眠!
是因为无形的工作压力吗?还是因为太想念老公了?
老公笑说,他还没那么快可以回家,让我不要太兴奋得睡不着。
*呵呵*
今天跟同事们线上会议,有人问到,我有多久没见到老公了?
我说,从二月中到现在,足足两个半月了。
对,跟老公不知不觉中就已经分隔两地两个半月之久了。
人家说,小别胜新婚。
可是,我们还正值新婚期耶!
一别还要别那么久。
(虽无奈却又不得不接受)
这几天一直想吃麻糍,可是,就是少了一个人跟我分享好滋味。
好想念有他的日子。
我想吃什么,他总能奉陪。
(所以他才一直抱怨说他今时今日的身材都是我养出来的。。。)

材料A:
糯米粉- 250g
水- 375ml
白糖- 3 Tbsps

材料B:
炒香花生碎
炒香芝麻
细糖

做法:
1. 蒸盘抹油。
2. 将材料A混合均匀后倒入蒸盘中,中火蒸约45分钟。
3. 取出蒸盘,用筷子往同一个方向搅拌面团至光滑,待凉。
4. 把面团剪成小块,放进花生堆里,让面团沾满材料B即可。

备注:
如果没有那么快吃,就不要将糖加入花生堆里,免得出水。
Ingredients A:
Glutinous flour- 250g
Water- 375ml
Sugar- 3 Tbsp

Ingredients B:
Roasted chopped peanut
Roasted sesame seeds
Castor sugar

Method:

1. Spread a thin layer of oil on a pan.
2. Mix ingredients A until well-combined, then pour it into the pan and steam over medium heat for approx. 45 minutes.
3. Remove the pan and stir the dough in the same direction with a pair of chopsticks until smooth. Set aside to let cool.
4. Cut the dough into bite size and put it into ingredients B mixture for coating. Ready to serve.

Note:
If the muachi is not being served immediately, do not put the castor sugar in the peanut mixture so that the mixture will remain dry.

No comments:

Post a Comment